The Mini Story klopte bij ons aan na hun overname, met de vraag om hun gevestigde reputatie te vertalen naar een heldere, frisse identiteit. We hielpen hen hun speels verhaal sterker en consistenter naar buiten te brengen.

The Mini Story, een webshop voor sensorisch, educatief en open ended speelgoed, klopte na een overname bij ons aan met de vraag hun verhaal te vertalen naar een nieuwe, frisse identiteit. We hielpen hen hun inspirerende missie sterk en consistent naar buiten te brengen.

Waar we het verschil maakten

Wat ons aantrok, was hun oprechte geloof in spel als motor voor groei. Om het met hun eigen woorden te zeggen: "Plezier is de motor achter alles, en van daaruit komt het leren bijna vanzelf". Die speelse nieuwsgierigheid stimuleren is de rode draad in de producten die ze verkopen, en ook dé strategische pijler die we overal hebben doorgetrokken: in typografie, kleur, beelden, animatie, webdesign, social media, ... En dus ook in hun nieuwe mascotte: een kleine pluizebol met onderzoekende blik die symbool staat voor de speelse manier waarop kinderen hun leefwereld ontdekken.

Dezelfde filosofie trokken we ook door in de andere elementen van hun identiteit. In de typografie hebben we gekozen voor twee lettertypes die opvallend contrasteren met elkaar: Een vet en rond lettertype dat symbool staat voor plezier en enthousiasme; en een meer klassiek, eerder verfijnd lettertype dat het zelfbewuste, lerende karakter van het merk belichaamt. Samen vormen ze layouts die én speels én inspirerend zijn.

Illustraties zijn ook een belangrijke pijler binnen de brand universe van The Mini Story. Nog niet iedereen is vertrouwd met de termen “open ended” en “sensorisch” speelgoed, en de tekeningen helpen om deze concepten laagdrempelig te visualiseren. Daarnaast helpen ze mee het unieke merk van The Mini Story te definiëren, en zijn ze een dankbaar element om instant een flinke dosis pret en enthousiasme te injecteren.

Met deze allesoverkoepelende rebrand zorgen we er voor dat The Mini Story op elke touchpoint hun verhaal en missie kan vertellen, op hun unieke manier. Bij Hunt doen we niets liever dan merken op deze manier helpen bouwen aan hun eigen “brand world”. Geprikkeld? Laten we samen nieuwe werelden ontdekken.

Case coming soon!

Credits & thank you

Illustraties: Renée Démart

Fotografie: Julie Vanderhaeghe

Web development: Dear Digital

Andere projecten
Alle projecten ↗